lördag 21 juli 2012

Jordgubbstårta

Vi väntar fortfarande på sommarvärmen! har inte haft många fina och varma dagar, men jag börjar tro att vi inte får någon bättre sommar än så här.. Idag är det mulet och ca 10 grader, brr! Vi får försöka njuta de dagar då solen lyckas kika fram.
En jordgubbstårta passar väl bra på sommaren även fast det inte är så varmt, mamma fyllde år i veckan. Jag har inte med mig mina verktyg så jag slängde snabbt ihop en gräddtårta.
Jag hann inte göra en tårtbotten, jag köpte en färdig botten men det gick bra de med :)


Tårtans innehåll:
Köpta bottnar, marängbotten penslad med smält choklad
glasskräm, jordgubbssylt, färska jordgubbar och grädde.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, vad är dedär glasskrämen för något?? :)

Annika sa...

Hej, det är vaniljkräm och grädde blandat..